Timeline-y i Cinemachine oraz Organiczne QA

24 Października 2018 na Polygonie odbyły się 2 wykłady

Najpierw zaczęliśmy od Quizu przygotowanego przez @Danon

wystąpiły produkcje stare, klasyczne takie jak Battle City 1990 oraz nowe, z świeżymi pomysłami jak Overcooked.

Pierwszy z wykładów:

Wykorzystanie Timelineów i plugina Cinemachine do tworzenia cutscen w grach by @mstanki2

podstawowe pojęcia
  • cinemachine – plugin do obsługi funkcji kamery
  • timeline – animator na sterydach. Jest assetem, możemy go wpiąć do jakiegoś obiektu. Możemy go też zapisać na dysku. Można używać timelinów w timelinach.
obsługa

Dodanie timeline do obiektu powoduje dodanie animatora i playable directora do tego obiektu. Żeby zrobić pętlę należy wejść do przeglądarki assetów i zaznaczyć „loop time” w właściwościach animacji. Gdy w okienku timeline 2 razy klikniemy animację, przejdziemy do zwykłego okna edycji animacji. Na timeline możemy umieszczać systemy cząsteczek

Cinemachine potrzebuje animation brain, oraz kamery cinemachine, możemy później ustawienia dla konkretnej cinemachine (tzw. shoty) ustawiać na timeline. Gdy nałożymy na siebie 2 ujęcia zostaną one zblendowane (zostanie zastosowane płynne przejście pomiędzy dwoma ujęciami polegające na płynnej zmianie pozycji i rotacji kamery). Kamerę cinemachine można umieścić na „wózku” jak w Hollywood 😉

Na PolygonHype

@Muniu wraz z ekipą PolyEngine przedstawili niesamowite możliwości tworzonego przez nich silnika gier. Efekty ich ciężkiej i nie przerwanej pracy możecie zobaczyć na Youtube.

@młody zaproponował utworzenie kręgu gier planszowych, wzorowanym na kręgu robienia dobrych gier.

Drugi z wykładów:

Organiczne QA – czyli jak polubić testerów i żyć z nimi szczęśliwie by @Adzior

QA – wyszukiwanie błędów?

bugów programistycznych, oraz projektu ui, również porady odnośnie ux (User Experience).

z czego składa się QA / na co ma wpływ?
  • baza informacji i wsparcie
  • feedback funkcjonalny
  • end-user experience
  • sygnalizowanie ryzyk
  • funkcjonalność i ux
  • usprawnione planowanie

QA = kontrola jakości

1.przykazania miłości – jak zdobyć serce QA niezależnie od drogi współpracy.
  • aktualna i precyzyjna dokumentacja.
  • wspólny workflow oparty o wspólne narzędzia komunikacji.
  • wewnętrzne i zewnętrzne narzędzia debugowe.
  • realne i przejrzyste planowanie.
  • jasny podział featerów na osoby.
2. in-house – QA na własnym podwórku.
  • stały kontakt z produkcją.
  • dedykowane QA działom deweloperskim.
  • obecność przy wczesnych fazach projektowania.
  • dotrzymywanie content-locków (dotrzymywanie czasu dodawania zawartości, zostawiając czas na testy).
  • przejrzysty system kontroli wersji.
3. outsource – wynajmujemy opiekunki
  • wysyłanie delegacji on-site.
  • więcej niż jedna osoba kontaktowa oraz opisanie obszaru kompetencji devów.
  • dostęp do repozytorium buildów zamiast beta kanałów.
  • klarowny opis i dokumentacja zadań.
  • rogulamin, conf calle i utrzymanie bliskiego kontaktu.

Po wykładzie wszyscy poszliśmy na Piwo 🙂

@HACAH