PolyJam 2016 – podsumowanie

polyjam_2016_logoW dniach 29-31 stycznia 2016 r. odbył się PolyJam, czyli warszawska edycja Global Game Jamu – wydarzenia, którego uczestnicy tworzą w ciągu 48 godzin gry na ten sam, ustalony temat. W tym roku w GGJ wzięło udział ponad 36 tysięcy uczestników w 93 krajach. Stworzyli oni prawie 6800 gier na jeden wspólny temat: „Ritual”.

Mamy swój udział w tych liczbach: w tegorocznej edycji PolyJamu wzięło udział 111 uczestników podzielonych na 31 zespołów, którym udało się stworzyć 27 gier. Był to największy dotychczasowy PolyJam, a także drugi największy site GGJ 2016 w Polsce.

Wstęp na wydarzenie był całkowicie darmowy. Dzięki uprzejmości naszych sponsorów zapewniliśmy uczestnikom wodę i owoce przez cały czas trwania jamu, a także pizzę w niedzielę.

Wszystkie powstałe gry można znaleźć pod adresem http://globalgamejam.org/2016/jam-sites/polyjam-2016/games

polyjam_2016_grupowe

Jury

Ze względu na dużą liczbę uczestników postanowiliśmy zmienić sposób wyłaniania zwycięzcy. W tym roku o wygranej i wyróżnieniach decydowało jury składające się z weteranów polskiej branży tworzenia gier komputerowych. Za ławą sędziowską zasiedli:

  • Michał Gembicki (cdp.pl)
  • Tomasz Grochowiak (MoaCube)
  • Artur Maksara (Flying Wild Hog)
  • Maciej Miąsik (PixelCrow)
  • Franciszek Różnowicz (Techland)
  • Daniel Sadowski (Nitreal Games)

juryJury. Od lewej: Artur Maksara, Maciej Miąsik, Tomasz Grochowiak, Michał Gembicki, Daniel Sadowski, Franciszek Różnowicz

Wyniki głosowania jury

Decyzją jury Grand Prix otrzymała gra MALEDICTA. Każdy z członków zespołu dostał następujące nagrody:

Ponadto cały zespół otrzymał 3 pary słuchawek od AudioMagic.pl oraz pamiątkowe polyjamowe kufle.

kuflePamiątkowe kufle

Wyróżnienie w kategorii grywalność zdobyła gra Lambmagedon. W kategorii wykonanie zwyciężyła gra God of Ice, natomiast w kategorii innowacyjność najlepsza okazała się Ritu-blah-blau. Każdy z członków wymienionych zespołów otrzymał polyjamowy kufel oraz 7 gier od naszych partnerów:

grywalnoscZwycięzcy w kategorii grywalność – twórcy gry „Lambmagedon”

wykonanieZwycięzcy w kategorii wykonanie – twórcy gry „God of Ice”

innowacyjnoscZwycięzcy w kategorii innowacyjność – twórcy gry „Ritu-blah-blau”

Wyniki głosowania publiczności

Nagrodę publiczności otrzymała gra MALEDICTA. Każdy z członków zespołu otrzymał 6 gier:

Podobnie jak w przypadku pozostałych nagród, nie zabrakło również pamiątkowych kufli dla każdej osoby z zespołu.

grand_prixZdobywcy Grand Prix oraz nagrody publiczności – twórcy gry „MALEDICTA”

Pełne wyniki głosowania publiczności prezentują się następująco:

polyjam_2016_wyniki_srednia

polyjam_2016_wyniki_grywalnosc

polyjam_2016_wyniki_wykonanie

polyjam_2016_wyniki_innowacyjnosc

polyjam_2016_wyniki_temat

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Nagrania, zapowiedzi, relacje

Zachęcamy do obejrzenia przygotowanego przez nas timelapse’u z tegorocznej edycji:

Dzięki uprzejmości Tomka Gopa pokaz gier był streamowany na żywo w ramach audycji Przegrani. Można go obejrzeć tutaj (pokaz zaczyna się od 1:40:20, dokładniejszy zapis poszczególnych momentów można znaleźć w opisie filmu na YouTube):

Ogłoszenie wyników było streamowane na globalnym kanale Twitch Global Game Jamu. Zapis można obejrzeć tutaj (dokładne momenty w opisie filmu):

Na portalu Polygamia pojawiła się zapowiedź PolyJamu, natomist Gamezilla polecała nasze wydarzenie wszystkim chcącym zacząć tworzyć gry. Relacje z game jamu można znaleźć na Polygamii, Przegranych i VIP Multimedia.

Sponsorzy i partnerzy

Organizacja PolyJamu nie udałaby się, gdyby nie wsparcie naszych sponsorów i partnerów, którym serdecznie dziękujemy!

Sponsorzy PolyJamu 2016:

part_spons_0Partnerzy PolyJamu 2016:

part_spons_1part_spons_2

Do zobaczenia za rok!