Podsumowanie projektów – zima 2014/2015

Na ostatnim spotkaniu, wraz z rozstrzygnięciem konkursu na najlepszą grę, ostatecznie zakończyły się projekty semestralne. Tym razem wyróżniały się one na tle poprzednich edycji jednym faktem – każdy zespół miał przydzielonego do pomocy mentora. Była to osoba bardziej doświadczona, która miała wspomagać początkujących developerów swoją wiedzą i nakierowywać projekt na właściwe tory.

Pierwszy showcase gier odbył się na spotkaniu wigilijnym, 17 grudnia. Następny, ostateczny – 7 stycznia. Członkowie koła mogli głosować na najlepszy projekt w dniach 15-21 stycznia. Oceniane (w skali 1-3) były trzy aspekty: innowacyjność, grywalność i wykonanie.

Jakie gry powstały w tym semestrze i która okazała się najlepsza – o tym w poniższym przeglądzie.

 

Crystal Game – I miejsce, największa grywalność, najlepsze wykonanie

crystalGameScreen

Członkowie zespołu: Sasqoc, Dungal

Mentor: Dungal, Sasqoc

Opis: Gra logiczna polegająca na aktywowaniu wszystkich kryształów na mapie poprzez zmianę koloru już aktywnych. Sterowanie: klikanie myszką w przyciski.

Możliwość zagrania pod adresem: http://sasqoc.zz.mu/games/hexer/index.html

Wyniki głosowania: ogółem: 2,18 (innowacyjność: 1,85, grywalność: 2,30, wykonanie: 2,40)

 

Jarosław Winda – II miejsce

jaroslaw_winda

Członkowie zespołu: UnknownMint, Paczos, Gargamel, Hydrogenosome (studio: Reality Games)

Mentor: brak

Opis: Niektórzy pomyślą – „To już było”. Nic bardziej mylnego. W świecie, w którym każda gra jest podobna do poprzedniej, liczy się nie tylko mechanika, którą z pewnością rozwiniemy. Historia… to jest to co mamy wam do zaoferowania. Gra, w której pokierujemy Jarosławem Windą – dawniej wzorem dla młodych i bohaterem narodowym, teraz czekającym na śmierć starcem.

  • Zmierz się z niezliczonymi hordami wrogów – zróżnicowanych i czyhających za rogiem na twoje życie.
  • Ulepszaj swój arsenał o coraz bardziej śmiercionośne bronie.
  • Ocal swoich bliskich i wykonaj powierzoną Ci misję.
  • Podróżuj po znanych z topografii miast i krajobrazu Polski miejscach. Doceń kunszt, z jakim twórcy wlali humor w to dzieło.

„Jarosław Winda” to top-down perspective shooter, jakiego kochacie i jakiego nie znacie. Poznaj legendę i NABIJ HIGHSCORA!

Odkop tajemnicę Śląska…

Download: http://1drv.ms/1y5B1gY

Wyniki głosowania: ogółem: 1,96 (innowacyjność: 1,79, grywalność: 2,06, wykonanie: 2,03)

 

Revolution! – III miejsce, najbardziej innowacyjna gra

revolution

Członkowie zespołu: Bartek „Usher” Gajewski, Kamil Romaszko

Mentor: Bartek „Usher” Gajewski

Opis: Praca w kopalni to najczarniejsza robota. Zaduch, brak słońca, pot i łzy. Pracowałeś ciężko pół życia, z nadzieją na lepsze jutro. Naczelnicy obiecywali dobrobyt…
Najpierw dali reglamentację. Potem godzinę policyjną. Potem była inflacja… Dzisiaj Twoja żona wróciła do domu płacząc… nie udało jej się kupić nawet worka ziemniaków… Tego już za wiele! Jest nas wielu! Jesteśmy źli! Droga do obalenia systemu zaczyna się dzisiaj!

Tak więc wyruszasz wraz ze swoją górniczą ekipą w miasto, protestować, walczyć o swoje… i oczyszczać miasto z symboli zakłamanej ideologii. Pora na zmiany!

Aspekty gry:

  • Możliwość wyładowania swojej niechęci do ustroju i jego symboli.
  • Nietypowy model zniszczeń, dokładnie oddający zachowanie betonowych figur
  • Surowa, czarno biała i kanciasta grafika oddająca klimat głębokiego komunizmu.
  • Przesłanie i metafora.

Wyniki głosowania: ogółem: 1,86 (innowacyjność: 2,06, grywalność: 1,65, wykonanie: 1,88)

 

Come Quick Distress

cqd

Członkowie zespołu: Jaluk, Krzef, Lifes, Nikolai, Ray, Janek

Mentor: mstanki2

Opis: CQD to shooter 2D z widokiem z góry w stylu Alien Breed. Kierujemy w niej cyborgiem wysłanym na misję ratunkową do pewnego tajemniczego, rozbitego statku kosmicznego. Projekt będący początkowo poligonem doświadczalnym przerodził się w pełnoprawną grę, która zostanie skończona w trakcie kolejnego semestru.

Sterowanie:

  • WSAD – poruszanie się
  • LPM – strzał
  • LSHIFT – regeneracja tarczy kosztem energii
  • 1-5 – zmiana broni
  • R – regeneracja zasobów (taki mały cheat 🙂 )
  • L – reload levelu

Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=h0rcGs7DfB4

Download: http://www.ee.pw.edu.pl/~klusekr/CQD.html (wersja web), https://dl.dropboxusercontent.com/u/61431646/CQD.zip (wersja standalone)

Wyniki głosowania: ogółem: 1,75 (innowacyjność: 1,41, grywalność: 1,91, wykonanie: 1,91)

 

Polygon Platformer

polygon_platformer

Członkowie zespołu: Marcin Jarzębski, Jakub Kierejsza, Tomasz Kogowski, Jakub Nietupski

Mentor: Panda

Opis: Jest to platformówka. Lecą na nas nieskończone fale przeciwników, a naszym zadaniem jest wybić jak najwięcej potworków korzystając z dostępnych upgrade’ów i pickup’ów.

Sterowanie: lewa prawa – AD, skok – W, strzał – K.

Download: http://speedy.sh/nMgPy/PolygonPlatformer.7z

Wyniki głosowania: ogółem: 1,66 (innowacyjność: 1,47, grywalność: 1,85, wykonanie: 1,65)

 

Super Zombie Simulator 2015

zombie

Członkowie zespołu: Kuba Kraśniewski, Kuba Kreft, Tomasz Koter, Tomasz Gąsior

Mentor: Dalton

Opis: Gracz jest jednym z zombie i przewodzi hordzie zombie aby zniszczyć ludzkość. Cel gry: unicestwić każdego człowieka i zniszczyć każdy budynek. Gracz zaczyna z jednym zombie, ale każdy pokonany człowiek zamienia się w zombie.

Sterowanie WSAD-em, Enter -> zaczęcie gry, ESC -> wyście z gry do menu

Niestety gra się wykrzacza w pewnym momencie, ale grać się da :>

Plany:

  • poprawa poruszania,
  • poprawa mapy i rozstawienia przeciwników
  • zrobienie kreatora map
  • urozmaicenie grafik

Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=hm9vIz7f46s (nie ma dźwięku i się przycina :c gra się lepiej niż to wygląda)

Download: https://www.dropbox.com/sh/xgwn0got100rx2p/AADTdcIivFuQWfP2Yi-zlxx6a?dl=0

Wyniki głosowania: ogółem: 1,52 (innowacyjność: 1,56, grywalność: 1,53, wykonanie: 1,47)

 

WeirdFPS

weirdfps

Członkowie zespołu: razdwa, s76, bk201, meffcio

Mentorzy: Kacpi, Wulo

Opis: Wbrew nazwie WeirdFPS nie jest (po prostu) dziwną strzelanką. Jest to przede wszystkim cyfrowa instalacja artystyczna mająca być ucieleśnieniem problemów napotkanych przez zespół podczas tworzenia tego właśnie projektu. Interakcja między graczami ograniczona jest do minimum. Ba, nie da się nikogo nawet zastrzelić. Prawdziwym wrogiem w tej grze jest sam gracz i towarzyszący mu ból istnienia, który popchnąć go może ku takim niebezpieczeństwom, jak upadek z platformy czy rozłączenie się z serwerem w celu zaczerpnięcia życia pozakomputerowego. Dodatkowym atutem projektu są ukryte w kodzie gry „ficzery”, których działania gracz może się tylko domyślać oraz cechy rodem z Winampa, takie jak odtwarzanie muzyki czy wizualizacja jej widma częstotliwościowego. Są też oczywiście zagadki – pierwsza i ostatnia z ich ogromnej liczby pojawia się już w momencie próby rozpoczęcia gry. Gracz musi zdecydować co wpisać w pola związane z tworzeniem serwera multiplayer*.

Reasumując, jeżeli nie są Ci obce takie pojęcia jak dualizm korpuskularno-falowy, przewartościowanie wartości, czy przewężenie zwężki, to wszystkie twoje baza są należą do nas.

Sterowanie: Klawiatura (WSAD i spacja) + myszka (mouselook); wyjście z gry klawiszem ESC

*Protip: Żeby móc odpalić grę „singleplayer”, w pola ID, IP i PORT wystarczy wpisać dowolne liczby.

Download: Windows, Mac, Linux, wersja webowa

Wyniki głosowania: ogółem: 1,47 (innowacyjność: 1,82, grywalność: 1,15, wykonanie: 1,44)

Jedna myśl nt. „Podsumowanie projektów – zima 2014/2015

  1. Pingback: Kalendarium semestru zimowego 2014/2015 | KNTG Polygon

Możliwość komentowania jest wyłączona.