One Man Army, Myślenie w concept arcie, Open but not empty – spotkanie 21.03.18

Na spotkaniu 21 marca mieliśmy aż wykłady!

Pierwszy z nich: „One Man Army – czyli jak stawić czoło Game Jamowi w Pojedynkę” poprowadził Saper. Dał nam wiele wskazówek jak wyciągnąć z Jamów jak najwięcej przyjemności oraz kilka porad na temat robienia gry w pojedynkę. Najważniejsza rada? Spać!

Pełny tytuł i opis wykładu:

Saper – „One Man Army – czyli jak stawić czoło Game Jamowi w Pojedynkę”.
Opowiem jak się przygotować do podjęcia się samodzielnego działania podczas Game Jamów oraz przedstawię parę trików i porad co do samego procesu twórczego.

Link do wykładu

Następnie Beatka opowiadała o myśleniu w concept arcie. Wykład zawierał wiele przydatnych informacji, nie tylko dla grafików, wszystkie pojęcia zostały wyjaśnione w prosty sposób a przykłady na Bobo na długo zapadną w pamięci Polygoniaków.

Poniżej tytuł i opis wykładu:

Beatka – „Myślenie w concept arcie”.
Opowiem mądrości i ciekawostki o concept arcie jako procesie, który zaczyna się właśnie od pomysłu. Prelekcja o tym, że nie trzeba być utalentowanym rysownikiem, żeby być dobrym koncepciarzem. Trochę o designie i formie. Trochę o kolorach, kontrastach i kompozycji. Trochę o myśleniu i szukaniu odpowiedzi.

Link do wykładu

Na koniec Rewol przedstawił nam zasady tworzenia gier z otwartym światem i sandboxów. Na tym wykładzie przeanalizowaliśmy kilka dobrze ocenianych gier typu sandbox i czemu zawdzięczają swój sukces, jak i te niezbyt dobrze przyjęte, wyjaśniając co poszło nie tak. Rewol pokazał też dużo pułapek, w które wpada spora część twórców gier oraz ich rozwiązania.

Pełny tytuł wykładu i jego opis:

Rewol – „Open but not empty”.
Zasady prawidłowego stworzenia sandboxa, by był jak najmniej jak no man sky i jak najbardziej jak yakuza.

Link do wykładu