Nowy Semestr Polygonu zima 2018/19 – Wprowadzenie i Pierwszy Wykład

10 Października 2018 rozpoczął się nowy semestr Polygonu.

Doyl, nasz prezes powitał starych weteranów jak i nowicjuszy na kole oraz w game devie. Przedstawił nam jak wygląda organizacja Koła i jak Polygon działa:

Aby dołączyć do koła należy:
  • wymyślić sobie ksywkę
  • dołączyć do naszego discorda – Klik!
  • dołączyć do prywatnej grupy na fb – Klik! (strona) oraz Klik! (grupa)
  • znaleźć człowieka o Nicku Koxen
Standardowe spotkanie Polygonu składa się z:
  • Quizu, zgadywania gier na podstawie memów oraz screenów z podobnych produkcji. Zwycięzca Quizu wygrywa nagrodę niespodziankę.
  • Następnie odbywa się pierwszy z wykładów. Temat oraz nick prowadzącego wykład zawsze znajduje się na stronie facebook-owej Koła.
  • Między wykładami jest specjalny moment zwany Polygon Hype na którym, możecie zaprezentować swój projektu, lub poprosić o pomoc w realizacji, lub ogłosić że zatrudniacie w firmie i potrzebujecie ludzi z doświadczeniem. Jest to chwila na przekazanie czegokolwiek chcecie.
  • Pobyt w budynku WEiTI kończy się drugim wykładem, choć samo spotkanie Koła dopiero się zaczyna…
  • PIWO jest ostatnim i najważniejszym elementem spotkania. To tu macie możliwość pogadania z osobami prowadzącymi wykłady aby zapytać o szczegóły. To tu poznacie najwięcej członków Koła.
Polygon to nie tylko spotkania.

Organizowane są również projekty semestralne, które polegają na utworzeniu kilku osobowych grup w skład których wchodzą aspirujący developerzy, oraz ludzie doświadczeni, którzy pomogą wam w waszej przygodzie zwani Mentorami. Organizowaniem grup nie zajmujecie się sami, podajecie nam swój Nick, rolę w projekcie, oraz Nicki wszystkich osób z którymi chcecie przez najbliższy semestr wspólnie tworzyć grę.

Kilka razy pojawiło się już słowo Nick. Każdy na Polygonie, bez wyjątku, posiada pseudonim, który może sam sobie wybrać, lub jeśli nie zdąży tego zrobić, zostanie mu przydzielony z Tibia Name Generator. Służą one do komunikacji gdyż o wiele łatwiej jest pięć razy wymówić np. „Doyl” niż „Grzegorz Brzęczyszczykiewicz”. Oraz są używane w grach 🙂 . Do końca tego wpisu oraz we wszystkich następnych będę umieszczał „@” przed Nickami.

Choć główne spotkania Polygonu odbywają się tylko raz w tygodniu, macie okazję poznać wiele wspaniałych ludzi na kręgach o konkretnej tematyce. Każdy z kręgów dostarcza wartościowych informacji, których może nie być na głównym spotkaniu.

Lista kręgów wraz z prowadzącymi, których o szczegóły musicie pytać na discrodzie.

  • krąg grafiki 2D/3D

    @Kostka

  • krąg VFX

    @klos

  • krąg unreala

    @zima

  • krąg unity

    @Huginn

  • krąg robienia dobrych gier

    @pandenat

Na Polygonie odbywa się również projekt stworzenia własnego silnika gier o nazwie PolyEngine.
Jego opiekunem jest @Muniu i jeśli chcecie pomóc w tworzeniu lepszej przyszłości nas wszystkich piszcie do niego.

Polygon raz w semestrze przemienia się drastycznie, zamiast członków koła wykłady prowadzą ludzie z samego szczytu kariery game-devu. Okres ten nazywa się „GameDevFest”, jest to cykl 4 spotkań na które przychodzą osoby zajmujące się produkcją Wiedźmina, Ruiner, This war of mine, Shadow Warrior, The Vanishing of ethan carter oraz McPixel.

Polygon to również świetne miejsce na organizację game-jam-ów (tworzenia gier w krótkim czasie) jak np.
  • Slavic GameJam – Największy GameJam w Polsce (wspomniano o nas na wikipedii)
  • PolyJam – Warszawska edycja Global GameJam

Oraz organizacji wyjazdów na eventy takie jak:

  • Amaze
  • GIC (Game Industry Conference)
  • NGJ (Nordic Game Jam)
Po zakończeniu wprowadzenia do koła przez @Doyl-a przyszła pora na wykład

„Czym się różni silniczek” by @pandenat

przekrój przez silniki i podstawowe narzędzie używane przy tworzeniu gier

Została przedstawiona historia – Jak to kiedyś się robiło gry.

Wspominająca stare silniki i technologie używane do produkcji gier. Oraz rewolucja, którą zapoczątkował UDK, a następnie inicjatywę przejęły silniki Unity oraz Unreal Engine.

Następnie technologie oraz silniki zostały przedstawione na liście, która dzieliła je względem poziomu doświadczenia potrzebnego do efektywnej pracy w nich.

Wykład zakończył się przedstawieniem obecnych silników, oczywiście uwzględniając PolyEngine, oraz gier na nich utworzonych. Np. GameMakerStudio 2 na którym powstało Hotline Miami.

Po wykładzie wszyscy poszliśmy na Piwo 🙂

@HACAH