Kostka: Animacja 2D – programy, zasady, rodzaje

Na spotkaniu 11 stycznia Kostka poopowiadała nam o animacji 2D. Był to wykład dobry zarówno dla animatora, który mógł usłyszeć kilka cennych wskazówek, jak i programisty, który trochę lepiej zrozumiał jak działają mechanizmy odpowiadające za to że animacja nam się podoba, dzięki czemu poprawi juice swoich gier i zbuduje nić porozumienia z grafikami w swoim zespole 😉

Poniżej opis wykładu słowami Kostki a slajdy można podejrzeć tu.

 Opowiem jakie sposoby na animację możemy wykorzystać do gier.
Pokażę jak przygotować sprite’y do animacji i jak ją złożyć w silniku Unity (wybrałam go ze względu na zbliżający się PolyJam), a oprócz tego zaproponuję inne programy, których możemy użyć.
Przedstawię zasady animacji wg. Disneya, czyli jak przesadzić, żeby było dobrze.