Jak zacząć robić gry oraz Dependency Injection

17 Pażdzernika 2018 na Polygonie odbyły się 2 wykłady

Najpierw zaczęliśmy od Quizu przygotowanego przez @Kondor.

Wystąpiły znane produkcje jak Hitman, oraz perełki Indie jak Zenek Zombie.

Pierwszy z wykładów:

Jak Zacząć robić gry – poradnik dla początkujących by @Kondor

poruszone zostały kwestie:

Dlaczego nie warto robić gier?
  • crunch
  • nadgodziny
  • wypalenie
  • pieniądze
Kto jest najbardziej poszukiwany?
  • programiści
  • animatorzy
  • projektanci grafiki
  • projektanci
Wyjdź z domu – dla nauki
  • Polygon
  • Warsaw GameDev meetup
Wyjdź z domu – Wydarzenia
  • Game jamy – Slavic Game Jam oraz Polyjam na Polygonie
  • Hackatony
  • Turnieje
  • Studenckie konkursy
  • Parafialne mistrzostwa
  • Imprezy branzowe
  • Digital dragons
  • Pixel Heaven
  • Game Industry Conference
  • Game Dev Fest

Podczas Polygon Hype

@szopen ogłosił Warsztaty z Unreal Engine

oraz

Jutsu Games ogłosiło że szuka developera unity na poziomie średnio zaawansowanym

drugi z wykładów:

Unity Dependency injection – krok do lepszego kodu w unity by @Sury

Zalety Dependency injection w unity:
  • Pojedynczy punkt inicjalizacji i konfiguracji
  • Proste zarządzania interfejsami klasami abstrakcyjnymi
  • Ułatwia wprowadzania zasad SOLID do projektu
  • ułatwia rozplanowanie architektury
  • tworzenie zakresów klas w kontenerach
  • Dynamicznie tworzenie sceny
  • dużo mniej ciężkich MonoBehavior-ów
  • niszczy singletony
Warto przeczytać:
  • Game Coding Complete 4th Edition – polecana książka do unity
  • 10k update calls – blog

Po wykładzie wszyscy poszliśmy na Piwo 🙂

@HACAH